- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volt már sok hátra ahhoz, hogy újra egyben legyen a gép. Ezt a pár dolgot sikerült a hétvégén megoldani.
A legfontosabb hátráltató dolog a kuplung csúszása volt. Erre a kevlár-szálerősítésű tárcsát találtam legegyszerűbb és legolcsóbb megoldásnak. Péntek este kaptam meg Garutól a bontott tárcsát, amit átalakítani gondoltam. Még az este folyamán alaposan megpucoltam, leszedve az összes zsírt és olajat róla. Szombat délelőtt kitömegközlekedtem a XVII. kerületbe a Zsuzsanna utcában lévő kuplungszervizbe, ahol pár perc alatt felrakták az új kopóréteget. Kedves műhely, beszélgettem az öreggel és a fiával is. Délutánra értem le vonattal. Negyed 6 körül álltunk neki a kuplung kiszedésének. Elsőre bonyolultnak tűnt a művelet, még úgyis, hogy Gerzson megmondta, hogy nem az :) Kb fél óra alatt sikerült rájönni a leengedés pontos menetére, és megvalósítani azt. Tényleg nem volt bonyolult, csak elsőre nem mindig azt a csavart szedi le az ember, amit ténylegesen kellett volna. Bekerült az új tárcsa. A régit kiszedve egyértelművé vált, hogy nem sikerült kipucolni belőle a zsírt, de lehet hogy az új si csúszott volna. Egy központosító célszerszámot kellett azért csinálni a régi nyelestengelyből, de még ígyis sikerült fél nyolcra - tehát még bőven világosban - befejezni. Még egy próbakörre is futotta! Nagyon jól húz, kellemesen nyomatékos az új motor! Másnap Átmentünk Gömbihez beállítani az adagolót. Jót beszélgettünk munka közben. Saccra sikerült majdnem tökéletesre beállítanom, de a műszeres a biztos! A lényeg, mostmár nem is füstöl és még szebben jár. Délutánra csak a szerszámok összedszedése, válogatása maradt, és fél 6kor elindultam Pestre. Szép nyugisan, 90-es tempóval jöttem. Többet nem kívánt a fülem. Mivel az adagoló hozzáér a motorfedélhez, kicsit hangosabb, mint előtte. Ezt még át kell alakítani. Nem túl bonyolult, de nem találtam otthon megfelelő műanyaglapot, amit rá lehetne tenni a kivágott fedélre. 200km-t sikerült teljesíteni picivel több, mint negyed tankkal. Ez saccra 7-7,5 literes fogyasztás, ami jó, hisz az 1.6-ossal se evett ennyit. Sajna ezt a kellemes fogyasztást a városban pár kigyorsítással sikerült saccra 8 körülire felvinni, ami már az 1.6ossal leggyakrabban mért mennyiség. De ha figyelembe vesszük az új motor rugalmasságá, nyomáatékát és erejét, akkor nagyon jó. :) A héten elindítom az átalakítás papírmunkáit, hogy teljes legyen a mű! Még mindig csöpög picit az olajteknő, de nem olyan vészes. Gondolkodom az intercooler helyén, és hajtom az alkatrészeket a hosszított váltóhoz... Szóval csöppet sem ért véget a történet! :) képek a galériában