A harmadik hétvége

zszoli küldte be 2008, április 23 - 11:10 időpontban

Eljött az újabb hétvége, amit az autó szerelésével tudtam tölteni.

Az elmúlt két alkalommal sikerült a dolgok nehezén túlesni, most jöhettek az izgalmas dolgok. Azt hittem pár óra alatt össze tudjuk rakni annyira hogy beinduljon, de persze ez nem így lett. Először a vezérlés beállítása, az ék kicserélése volt a feladat. Ez egész gyorsan sikerült. Utána a vízcsövek jöttek. Kicseréltük az előző hétvégén elszabott csődarabot egy frissen vásárolt újra, amit 680Ft-ért sikerült beszerezni az egyik békéscsabai járműboltban. Ezután az összes vízcsövet visszaraktam, meghúztuk a bilincseket, majd feltöltöttük vízzel a rendszert. Ki is derült, hogy a termosztátnál nem sikerület teljes mértékben beilleszteni a tömítést és folyt. Szóval víz le, majd a tömítés megigazítása és egy kis szilikonos tömítőpaszta kenése után újra feltöltés. Kicsit csapongtunk a feladatok közt, így a váltó olajjal való feltöltése következett. Ezt egy célszerszámmal – egy Brigéciolos flakon és egy Stihl lánckenőolajos flakon betöltő kupakja házasításából származott – sikerült. Mindezek után sort kerítettünk a motor olajjal történő feltöltésére is. Az ezután következő ékszíjakkal megszenvedtünk, mert elég nehezen sikerült megtalálni a helyes hézagolást. Amint ez is megvolt, jöhetett ami már rég volt: indítás…Azaz jöhetett volna, ha nem ürül ki teljesen az adagoló és a hozzá vezető csőrendszer, szóval töltögettünk ide-oda, csöveket szívogattam, mire úgy nézett ki, h felkapta. Végül indítózás. Tekertem egy fél percet, de nem történt semmi! Már majdnem elkeseredtünk és beismertem, hogy mégsem olyan egyszerű dolog összehozni a VW motort a Fiat adagolóval, amikor eszünkbe jutott, hogy állítsunk az adagolón. Bedöntöttük teljesen a motor felé. Az ezt követő indításra beindult, bár meglehetősen füstölt és zörgött. az adagolót döntögetve rájöttünk, h a befecskendezés időpontjával van a gond., még beljebb kellene fordítani, de ez nem lehetséges. Erre egyetlen megoldás volt, az adagoló vezérlőkerekét egy foggal elfordítottuk jobbra a gyári VW beállításhoz képest. Indítás után csúnya súrlódó hang... Már majdnem összecsináltam magam, arra gondolva, hogy az adagoló nyekkent meg. Pár indítás és hallgatózás után rájöttünk mi okozza, az ékszíjtárcsa beleért a vezérmű porvédőjébe. pff... Ékszíjak megnit le, flex elő. Megigazítottuk a műanyag szélét. Máris szebb hangja volt! Sajna ezzel el is múlt a szombat, fáradt is voltam rendesen! Vasárnap elkezdtük a kipufogót. Be kellett hegeszteni a megvásárolt flexibilis darabot a könyökbe. Hamar rájöttünk, hogy ez csak a cső tágításával lehetséges, amihez láng kell. Beüzemeltük a gázfejlesztőt nagy nehezen, majd lánggal lágyítva kitágítottuk a csövet. Így könnyen be tudtuk illeszteni a flexi daraboti. A CO védőgázas masinát Apu még nem tudta szépen kezelni, így az első varrat igen ronda lett, de a másodikra már megtanulta. :) Volt még egy kitört szélű tartókonzol, amit szintén sikerült szépen összehozni. Kis drótkefézés-rozsdamarás után lefújtam hőálló ezüsttel az egész kipufogót. Csini lett! Száradás után felraktam, és jöhetett az első próbakör! Ez már du 6 körül volt, így Gömbihez nem tudtunk volna átmenni, de a falu körül kipróbáltam. Jó volt újra menni vele! Az első pár száz méteren nagyon füstölt, de ahogy melegedett, szépen tisztult. Könnyen lehet, h a szerelés és tárolás közben a hengerekbe folyt olaj miatt. Teljes melegedés után kimentem az egyik környékbeli elhagyatott útra, ahol megpróbáltam meghajtani. Kicsit hangosabbnak tűnt, mint régen és a motor karakterisztikája nagyon más. Érezni és hallani, h nem nagyon szereti a magas fordulatokat. Szóval muszáj lesz építeni egy hosszabb váltót majd. A hang valószínű azért is erősebb, mert hozzáér az adagoló a motorfedélhez. Kicsit odalépve kiderült, hogy 3-4-5. fokozatban elforog a kuplung. Hangra 2-2200-as fordulat környékén, tehát nyomatékmaximumon. Ezen rágódva nem tudtuk eldönteni, hogy nem sikerült kimosni a zsírt a tárcsából, vsgy anélkül is csúszna. Erre megoldást kell találni...

Egy-két nap gondolkodás után kitaláltam, hogy kevlár-szálerősítésű kuplung lesz a megoldás. Most ennek beszerzése van folyamatban!
Képek a galériában. (vadiúj, saját fényképezővel :)