Turbócsere

zszoli küldte be 2008, december 1 - 12:14 időpontban

Az előző hétvégén sikerült beszereznem egy turbót. KKK K14-es, jó állapotú. Szombaton délelőtt vettem meg, délután lebontottam a leömlőt, leszedtük a régi turbót. Eddig azt hittem, h a transporter turbója is K14-es, de kiderült a kettőt összehasonlítva, hogy van különbség. A hidegoldali kompresszorkerék átmérője kb fél centivel nagyobb a K14-nél és mintha a melegoldal is nagyobb lenne egy mm-rel. Különbség még a két csonk egymással bezárt szögében és a vastegate-szelep állásszögében volt. A kipufogó oldali öntvényt kellett elforgatni, a leszabályzó csövét kicsit hajlítani és kész. Persze felrakás közben kiderült még egy kis turpisság, mégpedig a leömlő hőpajzsa, ami beleért a vastegate-ba a más szög miatt. A hőpajzs itt két rétegű, így a külsőt leszedtük, megrövidítettük majd visszahegesztettük. Mindent összevetve nem volt nagy munka. Egyetlen problémát érzek, mégpedig picit lomhább lett, mert talán később épül fel a töltőnyomás. De a legfontosabb, h már nem füstöl. Pici fehér gomoly van hidegen, de 5 perc után semmi. Sikerült még egy AAP-s (leghosszabb) kódú donorváltót szereznem, úgyhogy a következő lépés a 2 donorváltóból építeni egy hosszítottat. Még nem tudom mikor sikerül, de remélem tavaszra meglesz! update: a váltó mégsem AAP-s szóval bukta :( turbóról képek a galériában