Folytatódik

Streightholo küldte be 2009, szeptember 14 - 08:51 időpontban

Üdv mindenkinek, aki olvassgatja az oldalam. Előszöris elnézést szeretnék kérni azoktól, akik várták a folytatást, de sajna szélessávú internettől mentesen éldegélek már január óta,ezért a képek feltöltése nem volt megoldható. Ezenkívül egy kis lustasággal körbeszőtt ránemérés is felütötte a fejét.
No, de most akkor folytattódjon a történet ott ahol abbamaradt. A legutóbbi veletek is megosztott szerelés valamikor decemberben történt. Amikor a megszerzett Multivan belsőt elkezdtem javítgatni. Karácsonykor Ebay-en vettem hozzá két hátrafelé néző ülést is, amivel jól eladósítottam magam. Sajnos áprilisig nem volt sem időm, sem pénzem foglalkozni a kocsival, illetve szerencsére nem történt vele semmi, ami halaszthatatlan szerelést kívánt, leszámítva talán egy olajcserét. Viszont áprilisban sikerült egy kis időt szakítani a beépítésre. Egy hosszított hétvégét rászánva a hiányzó alkatrészek legyártására, bekerült a belső. Teljesen más lett a hangulata az autónak. Mind a világosabb szürke oldalfal, mind a plüss kárpit, otthonosabbá tette. Az asztalka és az ágy meg pláne :)
Egy hétre rá már ki is találtuk, hogy egy Szlovák Paradicsom (Slovensky Raj), Poprad túrával lehetne kipróbálni. Én csak este és éjjel tudtam élvezni az új hátsó rész előnyeit, de a többiek útközben is dicsérték. Ezután nagyobb túra május végén volt, amikor az eredeti alpokbeli hegymászást az időjárás meghiúsította, ezért kiugrottunk Horvátországba a tengerpartra hétvégén (Senj-Rijeka). Közben sikerült Tomba cimborámtól venni egy AAP-s váltót, viszont sajna összerakni a hosszabbított áttétellel még nem sikerült. Ezekután a kisebb hétvégi itthoni utazgatásokon kívül egészen augusztus végéig nem mentünk. Szerelés is csak a kiverődött lengéscsillapító szilent ideiglenes megpatkolása volt - azóta is tartha magát :) - Ekkor viszont igen nagy, már régóta tervezett túrát ejtettünk meg, megjártuk a baltikumot, Észtországra koncentrálva. 12 nap, 5500km. Nagyon jó volt, leszámítva a félúton esedékes összeveszést, de ezt egy-két napon belül kihevertük. Az autóval komoly probléma nem akadt, csak egy hátsó rugótörés a futóműben. Ez elsőre komolyabbnak hangzik, mint amennyire az. Típusbetegség, hogy elfárad a rugó, és az első 2-3 vékonyabb menetben eltörik. 3500km-en keresztül jöttünk vele haza, és még most is úgy van.
Pénzem azóta sem sok van, viszont körvonalazódnak a még szükséges és esedékes javítások. Ezek kb úgy nézniek ki, h a generátor csapágya megint kiverődött picit, szóval sztem veszek egy újat. Most vettem észre, h elöl nyalja picit a gumi belső oldalát, egy futóműállítással ez orvosolható, amennyiben nem a kikopott jobboldalo kormánygömbfej miatt van. A váltót kell ugye összerakni, valamit ehhez kapcsolódóan féltengely-gumiharangokat kell cserélni, de lehet h a féltengelycsuklókat is át kellene nézni. Ezek a legfontosabbak egyelőre.

ZsZ