TDI motor

zszoli küldte be 2008, március 26 - 14:21 időpontban

A gyári 1.6-os motor ismét kezdte megadni magát. Nyomaték sehol, forralja a vizet, ömlik a gázolaj... Felújítani, vagy új motor?

Rövid fejszámolás után kijött, h a felújítás legjobb esetben 150E Ft, de inkább 200, mivel a blokkhoz, a hengerfejhez és az adagolóhoz is jócskán hozzá kell nyúlni. Ennyi pénzből már egy 1.9 TDI motor is kijön, szóval gondolkodni kezdtem... Némi utánajárással, pár nap telefonlálgatással, ismerősök mozgósításával kiderítettem, h lehetséges a motorcsere nem típusazonos motorra, csak egy autógépész-tervező kell hozzá, meg egy pár tízezres. Újabb telefonálgatás, és pár nap múlva már megvolt a tervező is. A bökkenő, nincs motor, és igazából lehet, hogy először be kellene építeni és majd utána engedélyezni. Akkor hajrá, legyen így!

A történet januárban indult, márciusban sikerült jó áron motort venni. Pár pót és cserealkatrész beszerzése után húsvétkor nekiestünk és kiszedtük az 1.6-ost, azzal a reménnyel, h az 1.9-es be is kerül. Jól haladtunk, de ahogy lenni szokott, jöttek a bökkenők. A váltót nyelestengely-csere okán megbontva kiderült, h a 4 liter olajból már csak kettő lötyög az alján, mivel a sok szutyok eltömte a szuszogót a tetején és táguláskor kinyomta a szimeringen. Ezen kívül a nelestengely-vezetőperselye is elvékonyodott, cserélni kellene de nincs pótalkatrész... Ekkor már láttam, h nem tudjuk összerakni, de azért összepróbáltuk a dolgokat. Ami még folyamatban: olajvisszafolyó-cső a turbóhoz - ezt 2 cm-rel kell meghosszabbítani -, olajteknő-hegesztés - még Montenegróban csaptam oda egy fekvőrendőrnek -, és a legnagyobb probléma az adagoló... Az utolsó pillanatokban beszerzett Fiat Croma 1.9Tdid adagolót én is csak a szereléskor láttam először, és menet közben derült ki, h a TD bordáskereke nem jó hozzá, így azt is szerezni kell majd, valamint az egész gázkar-mechanizmus tükörképe a VW-nek... Gömbit felhívva kiderült, h a TDI bordáskereke jó, a gázkarral meg majd ki kell okoskodni valamit, pl kamrás adagolótető...

Szóval egyelőre így állunk, motor, váltó kinn, alkatrészek beszerzése legyártása folyamatban. Képek a galériában...