- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemrég volt egy kis időm és megcsináltam az elektromos tükröt.
A ház ugye repedt volt, így egy műanyagos vette kezelésébe. Olcsón meghegesztette a repedést és kipótolta a lyukat. A tükörlapokat még korábban, Pesten a Király utcai tükrösnél javíttattam, felragasztott egy-egy domború lapot, így már csak a kábelezés maradt. Előzetes munkaként a kapcsolási rajzból összedobtam egy kábeltervet és kiszámoltam az anyagmennyiséget.
Szükséges anyagok: 0,75 mm2-es kábel, 6-6,5m színenként:
fehér | ||
fekete | ||
kék | ||
barna | ||
zöld | ||
kapcsoló stekker sarukkal | ||
"T" stekker 2 pólusú | 2 pár (apa-anya, sarukkal) | |
"T" stekker 3 pólusú | 2 pár (apa-anya, sarukkal) | |
kisméretű stekker 2 pólusú | 2 pár (apa-anya, sarukkal) | |
kisméretű stekker 3 pólusú | 1 pár (apa-anya, sarukkal) | |
kisméretű stekker 4 pólusú | 1 pár (apa-anya, sarukkal) | |
kisméretű saruk az állítómotorhoz | 8db apa | |
saruk normál méretűek | 3db anya, 1db apa | |
kábelvédő cső ~10mm | ~3m |
Mivel nekem a jobb oldali ajtóba való kábel megvolt, és azon a kisméretű stekkerek is rajta voltak, így csak 5m kábelt kellett vennem. A meglévő kábelmaradványaimat átnézve a gyári kisméretű stekkerek közül találtam 3 pólusút és 2 pólusút is. Az autóvillamossági üzletben kiderült, hogy olyan kisebb méretű stekkerből csak 4 pólusú van, így a szükséges 2db 2 pólusút egy 4 pólusúval oldottam meg. A kapcsoló stekkerét gyári alkatrészként kellett megrendelni, így az még úton van. A beszerzés után egy délután alatt összeraktam a kábelkorbácsot, majd a következő hétvégén be is szereltem. Sajna a fényképezőm lemerült, így nem tudtam fotózni, de később, a kapcsoló szerelésekor pótolom.
update: megjött a kapcsoló stekker, bekötöttem, de voltak gondok. Most hétvégén volt időm átnézni a rendszert és kiderült, hogy a jobb tükörben felcseréltem a kék és a barna vezetéket :) És a kapcsolót is meg kellett kicsit pucolni. A WD40 csodákra képes ;) Mostmár minden úgy működik ahogy kell. Egy-két kép a galériában
ZsZ