- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elmúlt két hétben sikerült beszerezni még pár szükséges alkatrészt, így folytatódhatott a kaland.
A váltó tömítéseinek cseréje és a nyelestengely beállítása után kreatív feladat várt ránk, rá kellett varázsolni a Croma adagolót a VW motorra. Folyamatos próbálgatás és agyalás volt. Szép lassan rájöttünk, hogy mi az amit át kell rakni az 1.6-os adagolójáról és mi az amit le kell gyártani. Átkerült az alsó rögzítőfül, és a Croma adagoló gázbowden-tartóját átalakítottuk Transporter kompatibilissé.
Ezután felkerült helyére a váltó. A következő lépés a Transporter olajpumpa és olajteknő felszerelése volt, majd „végső” helyén rögzítettük az adagolót. Jött a vezérműszíj. Ezzel megszenvedtünk, mivel én nem akartam a „hagyományos” módszerrel vágóval leütni a bordáskereket a vezérműtengelyről, hanem lehúzóval próbálkoztunk. Kb egy óra szenvedés után nagy nehezen lejött. Felraktuk az új szíjat, feszítőgörgőt majd elkezdtünk gondolkodni a motor beemelésén. Ehhez kaptunk egy kis segítséget Apu két cimborája jött át, és négyen közös erővel, két emelő pár farönk és pajszer segítségével beküzdöttük a helyére.
Sajnos a Hétfői BKV sztrájk miatt még vasárnap fel kellett jönnöm BP-re, így már csak pár óra maradt, ami arra volt elég, h felraktam a féltengelyeket és a vízcsövek egy részét, kipróbáltuk a gázbowdent, h minden úgy megy-e, mint ahogy elképzeltük, és bekötöttem az elektronikát. Mind a 6 vezetéknek elsőre megtaláltam a helyét :) A rendrakás közben kiderült, hogy az adagolókerékhez nem jó éket tettem be. Ez jó nagy szívás. A vezérléssel úgy is megszenvedtünk, hogy hozzáfértünk rendesen. Most, amikor a motor a helyén, szinte lehetetlen küldetés. Kivéve, ha kitalálunk egy lehúzót, amit nem kell nagyon kalapáccsal segíteni :)
A szívátültetés hamarosan kész, de még lesz egy hétvége, mire befejezzük, életre keltjük, beállítjuk és végre örülhetek a „megnövekedett” teljesítménynek és jobb állapotú motornak. A képek a galériában. ZsZ
update: megtaláltuk a gyári megoldást: a porvédő lemezen van egy luk, amin át megütve a kereket egyből leugrik