Elősátor

zszoli küldte be 2011, december 10 - 17:29 időpontban

Először úgy gondoltam, hogy nekem nincs rá szükségem. Gondoltam csak plusz macera kitekerni, felállítani. Később, amikor egyre többször láttam kempingekben, cimboráknál, megtetszett, mivel megnöveli a helyet, mintegy nappalija lesz a busznak.
Sajnos az igazi, kitekerhető változat elég húzós, így mindenféle olcsóbb, legyártható verziókat nézegettem. Ekkor futott be Tomba cimborám ajánlata, aki - mivel sikerült beruháznia egy bontott Omnistorba - felajánlotta megvételre a korábban magának Quechua Tarp ponyvából készített előtetőjét. Igen egyszerű, de elmés konstrukció. A ponyva adott, 3x3m-es két lábbal. Ehhez gyártott 3 db rögzítőt. Vettem még hozzá egy kitekerhető teleszkópos oszlopot középre.
A rögzítők felépítése egyszerű: 5 cm hosszú 15x15-ös zártszelvény, 10cm 50x3-as laposvas (vagy 3mm-es lemezből), némi M6 menetes szár és kézzel hajtható M6-os csavar. A zártszelvény pont beleillik a busz ereszsínjébe, ehhez tudjuk csavarozni a hajlított laposvasat. Az arra hegesztett menetes szárra tudjuk beakasztani a ponyva füleit. A fényképeken látszik a felépítés, csak pár dologra kell odafigyelni. A zártszelvényt a sínbe illesztve látszik, hogy a középvonaltól eltolva kell a menetet befúrni, hogy a sín pereme mellett elférjen a csavar. Fontos, hogy a hátsó elem vízszintes szára rövidebb, mivel nem fér el a kasztnitól. (elöl az ajtóknál beljebb tud lógni).
A felszerelése sem bonyolult. Én elöl szoktam kezdeni, hogy az első ajtót is takarja. Rögzítem az első fület, beakasztom a ponyvát. Kihúzom, rögtön megadja a második fül helyét. Ezt nem húzom szorosra csak a legvégén. Az utolsóval feszítem ki a ponyvát, így egyformán feszül mindkét oldal. Ezután jön a három oszlop és a feszítés. Eső és nap ellen kiváló. Sajnos a szelet nem bírja, könnyen alákap, de olyankor pár mozdulattal leszedhető a ponyva.
Pár kép még a galériában.